افتتاح پروازهای مستقیم "همدان ـ کیش" و "همدان‌ ـ مشهد"

افتتاح پروازهای مستقیم "همدان ـ کیش" و "همدان‌ ـ مشهد"

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در تاریخ 6/بهمن/1400 در جلسه طرح برنامه‌ها و بررسی مشکلات و تنگناهای موجود در صنعت گردشگری استان، از راه‌اندازی پرواز مستقیم همدان-کیش از اوائل اسفند خبر داد و اظهار داشت: با هدف توسعه صنعت گردشگری پرواز همدان‌-مشهد نیز به زودی برقرار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زمینه افزایش بهره‌وری فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در حوزه گردشگری استان فراهم شود تصریح کرد توسعه خطوط ریلی همدان، مطالبه جدی مردم استان است. همچنین افزود: رشد و توسعه استان مستلزم استفاده بهینه از ظرفیت و زیرساخت‌های موجود است. ظرفیت‌های فرهنگی باید به نحو مطلوب برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد با توجه به بالابودن هزینه تملک زمین برای ساخت ایستگاه قطار در داخل شهر، این ایستگاه در محدوده بلوار بسیج و پارک علم و فناوری استقرار پیدا می‌کند گفت: به گونه ای تلاش کنیم که به رغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و شیوع کرونا، رشد و توسعه‌ صنعت گردشگری متوقف نشود. شیوع ویروس کرونا، طی دو سال گذشته، بیشترین آسیب‌ها را به صنعت گردشگری وارد کرده است. که ان شالله با برنامه از ظریفت22 روستای هدف گردشگری در استان همدان با آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های دیدنی استفاده شود واین  امر باید زمینه رونق بوم‌گردی و استفاده از ظرفیت بومی در روستاهای استان رافراهم کند.

منبع خبر

آخرین تور ها